10:34

Зимове дизельне паливо: чим відрізняється від літнього і як вибрати

  • ADMIN
  • 25.12.2022
  • ( 0 )
  • 174
  • 5.0/1

Експлуатація дизельних моторів на території країн СНД має свої особливості. Різка сезонна зміна клімату, коливання середньодобових температур - все це змушує власників ретельно готується до зимового сезону. У тому числі-вибирати зимовий дизельне паливо, яке нормально буде прокачуватися по ТНВД і топливопроводам і не перетвориться в гель в заморозки.

Чим зимовий ДТ відрізняється від літнього 
Дизельне паливо з точки зору хіміка - суміш парафінових, нафтенових і ароматичних вуглеводнів і їх похідних.

Важливо. Дизельне паливо (ДТ) часто називають соляркою, це помилка. Солярка-це солярове масло, продукт прямої перегонки нафти. В'язкість солярки вище, ніж у ДП, в два рази, температура кипіння теж вище. Солярку використовують для низькообертових ДВС тракторів і важкої техніки. Якщо залити солярову олію сучасний автомобіль, воно просто вб'є високоточну паливну апаратуру дизельного ДВС. 

Виділяють три види дизпалива:

літній-ДТЛ
зимове-ДТЗ
арктичне-ДТА
Якщо ДТЛ починає застигати вже при -5°З, то ДТЗ витримує вже до -20°з і менше - все залежить від складу і якості палива.

Використовувати літній ДП при температурі нижче допустимої заборонено-можна вивести дорогу паливну апаратуру з ладу. Краще перейти на зимове дизпаливо відразу з приходом перших заморозків.
А ось зимовий ДП можна використовувати в теплу пору року. Правда, це недоцільно: віддача двигуна в такому випадку буде нижче, токсичність вихлопу - вище.
Відрізняється літнє і зимове дизпаливо по щільності: коли нафту в процесі виготовлення ДТЗ переганяють з меншою температурою, ніж при отриманні ДТЛ. В результаті щільність зимового ДТ вище, воно зберігає плинність і застигає (парафінується) не так легко, як літній дизпаливо.

Головний показник якості зимового дизпалива-його цетанове число. Воно визначає максимальне стиснення палива в циліндрі ДВС, при якому відбувається його самозаймання. Чим вище цей показник, тим спокійніше і рівніше згорає паливо. Оптимальний показник від 45 до 55.

Також важливий баланс між парафінами і ароматичними вуглеводнями в складі «зимового» ДТ. Якщо ароматичних вуглеводнів занадто багато, вихлоп виходить димним, мотор працює шумно і нестійко. Якщо багато парафінів-вже при температурі -10°з двигун не заведеться без підігріву.

 Чому дизельне паливо замерзає взимку 
Вся справа в наявності парафінів. При зниженні температури вони в складі палива кристалізуються, в'язкість ДТ зростає. Загусле паливо насилу проходить через елементи паливної системи - двигун або не заводиться або заводиться насилу, після запуску працює нестійко, троїть, глухне.

Якщо температура продовжує падати, в ДТ починають утворюватися згустки парафінів, воно перетворюється в гель і забиває прохідні канали паливного фільтра. В такому випадку двигун завести вже неможливо.

Власники по-різному вирішують проблему замерзаючого палива: одні використовують нагрівальні пристрої для підігріву палива в Баку, інші додають присадки.

Найкраще перед приходом холодів поміняти (возити з собою) паливний фільтр, перевірити роботи свічок напруження, злити з паливного бака осад і заправлятися на перевірених заправках якісним паливом.

 Як вибрати зимовий ДП, яке не замерзне 
Ключові показники для зимового ДП розраховуються на основі атмосферної температури:

температура помутніння, при якій починає замерзати парафін;
гранична температура фільтрованості-паливо ще проходить через фільтр, але глушити мотор вже не можна
температура застосування-показник, при якому пальне гарантовано не замерзне.
У чистому зимовому дизпаливі всі три температури повинні збігатися. Але на практиці все зимове паливо, яке надходить на заправки, це літній з присадками. І чим більше різниця між температурами фільтрованості і помутніння, тим більше в складі такого палива присадок.

Важливо. Якість зимового палива можна перевірити тут же, на заправці. Потрібно просто капнути зі шланга подачі палива на металеву поверхню в мороз (підійде монетка). Літній ДП тут же замерзне, а зимовий збереже плинність.

Найважливіший показник для автовласника-гранична температура фільтрованості-ВТФ. На цей показник можна впливати, додаючи в паливо різні присадки - Антигелі.

Важливо. Навіть якщо за рахунок застосування антигелю ПТФ вдалося знизити, наприклад, з -10 до -20°з, температура помутніння все одно буде на 10°з вище температури застосування.

Щоб розрахувати температурний діапазон роботи палива, власнику потрібно дізнатися на АЗС температуру помутніння ДП (вона вказана в паспорті палива) і додати до неї 10°С.це і буде реальний показник температури на вулиці, коли парафін не заб'є паливний фільтр.

Тільки враховувати потрібно не тільки прогноз погоди, але і комфортність - вологість, силу і напрямок вітру і т.п. так що сміливо «накидайте» до реальної добової температури +3-7 градусів морозу.

 Чи потрібні присадки 
Присадки приходять на допомогу автовласникові в тому випадку, коли той не впевнений в якості палива. Додавання в ДП антигель здатне зробити з літнього палива зимовий, запобігти замерзанню парафіну навіть в сильний мороз.

Принцип роботи антигеля такий: як тільки в паливі починають утворюватися кристали парафіну, присадка «впроваджується» (адсорбується) в них, змінюючи їх форму і структуру таким чином, щоб вони не утворили цільні застиглі пластівці парафіну, який може забити паливний фільтр. Тобто антигель не дає окремим частинкам парафіну злипнутися і утворити великі «гранули». Паливо зберігає свою плинність навіть в мороз.

При виборі антигеля потрібно віддавати перевагу продукції відомих виробників, на зразок Liqui Moly, Mannol, Gunk Expert, Felix, і т.п. варто звернути увагу на нижній поріг температури, який вказує виробник.

Застосовувати присадку варто строго по інструкції. Зазвичай обсягу одного флакона вистачає на повний бак палива, але зустрічаються варіанти і з дозуванням антигелів.

Додавати присадку потрібно теплою і до теплого ж палива, до заправки.
Розчинити той парафін, який вже утворився в паливній системі, антигель не зможе.
Якщо в паливі вже містяться заводські присадки, застосування антигеля безглуздо.
Гас і тим більше бензин в якості альтернативи антигелю застосовувати не можна! Для нормального ефекту їх потрібно залити набагато більше, ніж 1 до 50. Додавання розчинників в паливо погіршують його змащувальні властивості, знижують ресурс і викликають поломки високоточної паливної аппататури сучасних дизелів. З цієї ж причини не можна додавати в паливо моторне масло.

Склад присадок і антигелів теж не ідеальний, основну частину в ньому займають розчинники. Тому використовувати їх потрібно тільки в якості крайнього заходу.

Всього коментарів: 0
avatar